dinsdag 11 december 2012

Kerstkaart 2012 #9

Dit keer heb ik een "ouderwetse" schudkaart gemaakt.
En het is makkelijk om deze te maken.
Ik ben begonnen met het rode design papier van Echo Park: Winterpark (al het papier van deze kaart is van deze serie) Deze is gesneden op 13 x 13 cm.
Ik heb met een ronde stans en mijn stansmachine een rondje in het midden van het papier gesneden.
Ik heb als basiskaart een vierkante witte kaart gekozen.
Als je het rode papier op de kaart legt en met een potlood het rondje overneemt, weet je precies waar je de achtergrond afbeelding moet plaatsen.
Met diverse afbeeldingen van het scrapbook papier heb ik een leuke achtergrond gemaakt. Deze kon precies in mijn cirkel op de witte kaart.
Om ruimte in de kaart te krijgen zodat je schudmatriaal kan bewegen heb ik een stukje rubber foam genomen. Ik heb de cirkel stans (die van de rode kaart) en een maat groter op het foam gelegd en door de stansmachine gehaald. Op deze manier ontstaat er een kader van foam. Voordat je het foam om het gat plakt moet je eerst een stukje plastic achter het gat plakken.
daarna kun je het foam plakken met glossy accents. Ik heb gemerkt dat dit het beste plakt.
Daarna heb ik wat zilveren sneeuwvlokken op het plastic gelegd en met behulp van foam blokjes de rode kaart op de witte geplakt.
Je kunt op verschillende manieren de twee kaarten op elkaar plakken. Zolang je maar geen schudmatriaal verliest. Je moet voor jezelf de makkelijkste manier zien te vinden.
Om de voorkant van de kaart nog wat gezelliger te maken heb ik een rand voor om het gat gesneden en aan de onderzijde nog wat strookjes.
 
 
Ik heb nog een leuke engel gestempeld en deze ingekleurd met wat aquarel potloden.
Haar vleugels heb ik met glitterlijm versiert.

 
Veel hobby plezier
 

1 opmerking:

Related Posts with Thumbnails