donderdag 20 december 2012

Kaarsen versieren met versierwas

Met de kaarsenwas stiften van KnorrPrandell heb ik een aantal kaarsen versiert.
Ik ben begonnen met een rode kaars. Ik heb een creatable mal over de kaars gedrukt en deze bloem als mal gebruikt om zo een mooie bloem te maken. De doodles heb ik eerst met een scherp puntje aangebracht en toen met de was er over heen.
De letters heb ik eerst met Word in de computer gemaakt. Ik heb het uitgeprinte woord op de kaars gelegd en heb met een "scherp"puntje het woord over getrokken. Nu het woord op de kaars staat is het gemakkelijker met de was.
Als je netjes kunt schrijven is dit natuurlijk niet nodig, maar ik durfde het risico niet te nemen.
 
 
Deze kaars was iets gemakkelijker.
Het heeft wel veel was nodig.
Ik heb met een scherp puntje een patroon aangebracht op de kaars.
Daarna ben ik met zilveren de vlakken gaan invullen. Met een tandenstoker heb ik het was op z'n plek gelegd. En het geeft ook een leuk ruw effect.


 
Ik vond ook nog drie grote waxinelichtjes in mijn kast en besloot ook deze te voorzien van wat versiersels.
Het makkelijkst is om het lichtje uit het cupje te halen en na het aanbrengen van de was deze voorzichtig weer terug te plaatsen. Zo kun je het waxinelichtje gemakkelijk verplaatsen zonder dat je de was met je vingers verpest.
Ik heb verschillende motieven aan gebracht.
Op de tweede heb ik zelfs de hele bovenkant voorzien van gouden was. Nadat dit droog was heb ik er witte stipjes opgezet.
Om het cupje een beetje weg te werken heb er design papier om heen geplakt.
Nu heb ik echte kerst kaarsjes.
 
Let wel op: de was heeft ongeveer 8 uur nodig om goed te drogen.
Maar als het eenmaal droog is heb je de mooiste kaarsen om je huis te verlichten in de donkere winter maanden.



 
Veel hobby plezier

3 opmerkingen:

  1. Oh wat gaaf, ik heb nog van die was vellen. Ook leuk hoor maar daar kun je niet zo gaaf mee doodlen. Helemaal leuk. Misschien wel een leuk idee om in de vakantie met de meiden te gaan doen.

    Groetjes,
    Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig!! Wat een sfeertje heb je nu in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van waar heb je de kaarsen was stiften of waar kan ik die kopen?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails