vrijdag 2 november 2012

Kerstkaart 2012 #2

Voor deze kaart heb ik mij laten inspireren door een kaart schets die ik zag.
Het was een envelop kaart.


Ik heb een staande dubbelgevouwen kaart als basis genomen.
De maat van deze kaart is 12 x 17 cm.
Op 13 cm van de onderkant gemeten, heb ik een potloodlijntje gezet. Hier komt de vouwlijn.
Om de kaart gelijk te laten lopen met de achterkant heb ik daar het karton weggesneden.
Aan de voorkant van de kaart maak je een rillijn op het potloodstreepje.
bepaal waar het midden van de kaart is en snij met een mesje de kaart vanaf de rillijn in een puntje.
Als de deze "flap" naar beneden vouwt, lijkt het al aardig op een envelop.
Ik heb de kaart gedecoreerd met design papier van BasicGrey: Nordic Holiday
Voor de voorkant van de envelop heb ik een vlak gesneden van 11 x 12 cm. Deze is vastgeplakt tot aan de rillijn onder de flap.
Voor de flap heb ik een driehoek gesneden. ik heb de flap als uitgangspunt genomen en er aan de schuine zijden 1 cm afgesneden.
De flap zit dicht doormidden van twee kleine brads en wat dmc borduurgaren. De charm is van Marianne Design.
Aan de onderzijde heb ik een strip van 2 cm gesneden uit hetzelfde designpapier als de flap.
Op de strip zit een element sticker uit dezelfde BasicGrey serie.
Ik heb de kaart afgemaakt door met een bruine fineliner, kleine streepjes te zetten. Mijn zogenaamde borduursteekjes (van een afstand lijkt het net geborduurd!)
 
Veel hobby plezier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails