maandag 19 maart 2012

Marsepeinhoorntjes

Hallo allemaal.
Hier een recept die ik vond in één van mijn kookboeken.
Met deze simpele ingrediënten maak je heerlijke marsepeinhoorntjes.
Benodigdheden:
250gr.amandelspijs
120gr. suiker
1 eiwit
een beetje citroenrasp
een paar druppels amandel aroma


Doe de amandelspijs, suiker, eiwit, het citroenrasp en het aroma in een kom.


Mix dit met deeghaken tot een glad deeg.


Verwarm de oven voor op 180 graden (heteluchtoven op 160 graden)
Vorm het deeg met vochtige handen (het kleeft heel erg) tot kleine hoorntjes.
Leg ze op een bakplaat en bak ze ca. 15 minuten in het midden van de oven.


Als de hoorntjes mooi goudbruin zijn haal je ze uit de oven.
Laat ze goed afkoelen.


Smelt chocolade in een kom op kokend water (au-bain-marie)
Als de chocolade gesmolten is kun je de hoorntjes in de choco dippen.


Zo zien de hoorntjes er na het dippen (en afkoelen) uit.


Ik moet eerlijk toegeven dat mijn koekjes er net even iets anders uitzagen dan in het kookboek (hahaha), maar ze smaakten er niet minder op.
Ze waren dan ook zo op.

Veel "smul"plezier

1 opmerking:

  1. Dat ziet er heerlijk uit. Ik ben dol op marsepein en chocolade. Bedankt voor het recept.
    Lieve groet,
    Ethel

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails