vrijdag 23 december 2011

Rendier Cupcakes

In het boekje: Bakfeest, Cupcakes & zo  van Kitty de Wolf stonden deze schattige rendieren.
Ik ga deze met de kerst maken voor mijn familie.
Dit rendier was als voorbeeld om te zien of ze wel leuk zouden worden.
Ik denk wel dat ze in de smaak zullen vallen.
Deze cupcakes zijn heel erg makkelijk te maken.
De basis is een cupcakje.
Rol wat bruin rolfondant uit en steek er met een ronde vorm een cirkel uit.
Plak deze met icing op de cupcake.
Maak met vetvrij bakpapier een puntzakje en doe daar gesmolten chocolade in. Als het spuitmondje niet groot genoeg is kun je deze open knippen met een schaar.
Spuit nu voorzichtig op wat vetvrij bakpapier de geweien van het rendieren. Laat deze in de koelkast hard worden.
Voor de neus heb ik een rode M&M met wat icing op het bruine rolfondant geplakt.
Voor de ogen heb ik twee soorten gebruikt. Het eerste rendier kreeg kant en klare eetbare ogen.
Plak deze tegen elkaar net boven de neus.


Voor de tweede cupcake heb ik wiebelogen gebruikt. Ook deze kun je met icing vast plakken.
Zo ziet het rendier er veel schattiger uit.


Als de chocolade geweien hard zijn kun je deze boven de ogen in het rolfondant prikken.

Voor deze kerst ga ik mijn familie verrassen met de rendieren met wiebelogen. En ik weet zeker dat de cupcakes heel erg snel op zullen zijn.

Veel hobby plezier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails