woensdag 7 september 2011

Cupcakes Royal Icing

Ik ben deze keer aan de slag gegaan met royal icing en cocos.
Ik heb met deze ingredienten een gezellig poppetje gemaakt. De cocos is gekleurd met kleurstof. Wij hebben in de winkel de gel versie liggen. Het effect dat hiermee ontstaat is een gemeleerd geheel. Ik denk dat je met de vloeibare versie een meer voller effect krijgt. Maar ik vind mijn versie ook heel erg mooi geworden.
De cupcake is eerst ingesmeerd met royal icing en daarna in de cocos gedipt.




De ogen heb ik gemaakt van witte chocolade. Even smelten en zo precies mogelijk tot een rondje gieten. De neus is een chocopinda en de mond heb ik gemaakt van eetbare stiften (gekocht bij de AH).


Met de icing die ik over had heb ik deze cupcake gemaakt. De icing zat in de spuitzak en ik heb zo voorzichtig mogelijk de verschillende laagjes aangebracht. Misschien dat het met wat meer ervaring iets sneller gaat.


Om de cupcake af te maken heb ik nog wat rode cocos over de nog niet opgedroogde icing gestrooid.



Deze cupcakes zijn erg makkelijk te maken en het resultaat is helemaal super.

Zonde om op te eten (maar dat hebben we wel gedaan en ze waren weer heerlijk)


Veel Hobby (bak) Plezier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails