zondag 19 december 2010

kerst canvas

Ik heb laatst een slinger laten zien waarbij ik gebruik heb gemaakt van chipboard.
Ik heb laten weten dat ik de restjes bewaard heb voor een volgend project.
En dit is het geworden.
Een leuk schilderij voor de kerst.

Ik heb vierkantjes gesneden van de restjes chipboard. Ze zijn gesneden op 4x4cm. Alleen de "stam" is wat smaller. (Eerlijk gezegt redde ik het net niet met al mijn restjes, ik heb extra chipboard vellen moeten gebruiken. Met een kleinere kerstboom lukt het vast wel)
Ik heb drie vierkantjes op elkaar gelijmd om wat meer effect te krijgen. En deze blokjes zijn bekleed met kerstpapier. Dit zijn ook weer restjes van papier dat ik gebruikt heb voor mijn kerstkaarten.
Het canvas is als eerste geverft met witte acrylverf. Daarna heb ik met distress inkt (tatterd rose) de randen bewerkt. Het mooiste resultaat krijg je als je met de inkt applicator de distress inkt naar het midden van het canvas brengt. In het midden van het canvas zit geen inkt want daar komen de blokjes.
Daarna heb ik het canvas met glimmermist (dazzling diamonds) gesprayd.
Als laatste heb ik de blokjes opgeplakt met aleene's tacky glue.

Veel hobby plezier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails