maandag 12 juli 2010

Kaart met versamark en schilderstape

In deze workshop wil ik graag deze leuke kaart laten zien. Ik kwam deze tegen op het internet en wil graag mijn versie laten zien. Ik heb verschillende technieken gebruikt die een leuk effect geven op je kaart of scrapvel.
Veel plezier.

Je hebt nodig: een kaart van 10 x 15 cm (ik heb cardstock gebruikt en dat op de juist maat gesneden)
Een wit stuk cardstock, versamark stempel inkt, stazon inkt zwart, stempels, potlood, gluedots, brad, schilders afplak tape, schaar, snijmes en liniaal, een zwarte pen, en een bloemen stans: ik heb de nieuwe creatables mallen gebruikt : LR0131

Leg het witte vel on de rechter onder hoek van je kaart en teken met een potlood een soort wolk.
Elk gewenste vorm is natuurlijk mogelijk. Creativiteit kent vele vormen.
En knip deze uit.

Plak het schilderstape op je snij mat. Gebruik de lijnen van je mat om de stroken precies mooi op elkaar te plakken. Je kunt de overlappende delen nog verstevigen met wat plakband.
Met een mesje en een liniaal heb ik de rechter rand gesneden.

Leg je wolk op het tape en trek met een potlood een rand er om heen. Niet precies erlangs, maar houd een randje over.
Snijd dan de wolk op het tape met een mesje uit.

Haal het tape voorzichtig van je snijmat en plak deze in de hoek van je kaart. Er is nu een "mask"gecreƫerd.

Neem de versamark inkt en wrijf / dep over je kaart. De inkt geeft in eerste instantie een glans. Dit droogt later op. Leg je kaart wel even op een stukje rest papier. Anders word je snijmat vies. Laat dit nu rustig drogen.


Plak weer een stukje tape op je snijmat en stempel met de stazon inkt een rand.
De stazon inkt blijft goed op het tape zitten en is snel droog.

Snij de tape op maat en plak deze op je wolk.

Snij met een stansapparaat en de creatable de bloemen uit.
Ik heb de onderbloem gesneden met papier van DCWV: The Green Stack. En de boven bloem met dezelfde kleur cardstock als de kaart. Met een brad verbindt je de 2 bloemen met elkaar.

Stempel nog een leuke tekst boven het tape.

Haal voorzichtig het tape van de kaart. Het resultaat is een tweekleurige kaart.
De wolk kan nu op de kaart geplakt worden.

Teken met een zwarte stift een "borduurrandje" tussen de wolk en het donkere vlak.

Plak als laatste met een gluedot de bloem op z'n plaats en de kaart is af.

Veel hobby plezier

1 opmerking:

  1. Leuk, daar had ik nog niet aangedacht om zelf tape te maken. dat ga ik ook eens proberen.
    De kaarten hierboven zijn weer erg leuk!!

    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails